Sunday, July 19, 2009

Career :: Aku Sekarang Pelukis Batik

Adoi.. sejak bila aku ditakdirkan menjadi seorang pelukis batik yang comey plak..

sejak keje ni aku diberi pelbagai jenis tugas yang kadang2 terkeluar dari bidang yang aku minat.. nak taknak aku kena ikot arahan bos aku... takpelah janji keja aku halal dan berkat...

Pada satu hari....bos aku memberikan aku satu job yang aku pon tak sangka boleh membuatnya...


"Fadli, aku baru balik dari KLIA nih.. diorang nak kita design corak batik untuk vending machine kat sana, jadi ko kena buat design batik untuk machine baru kita.."

Setelah beberapa hari aku mencari idea... makan terhasil la beberapa corak batik...




kemudian.. setelah design ini di submit pada ERAMAN KLIA, maka diorang pun setuju untuk meletakkan corak batik ini pada vending machine...dan hasilnya adalah seperti berikut..






Penat btol nak buat mende nih..leceh... tambah2 dengan laptop aku yang lembap skg.. pastu nk kena design saiz sebesar 77 inci... 300 pixel.. mmg r rabak laptop aku...hahahaha.. satu design mengambil masa 2 hari nonstop untuk siapkannya...

Kebanyakan vending machine yang bercorak batik ni diletakkan di dalam kawasan KLIA dan LCCT..

bangga btol aku...dan lagi bangga bila bos aku cakap "Well done..."

err..up la gaji lg 500 bos...heheee..




4 comments:

AA said...

fuiyooo~ tak lawa. (jeles)

biri-biri nakal said...

[Azeem]

Takpe... jeles tu bleh dijadikan amalan yang sehat... Y(^_^)Y

farwalis said...

lawa2... bagus pali bagus.. errrr... design untuk MASUM lak.. sistem joomla.. aku byar rm200..

biri-biri nakal said...

[farwaplis}

sistem joomla.?? meh la.. kiter wat sesamer.. aku mane terer.. aku tgk website masum pon guna joomla.. jai ngn zul buat.. terer la diorang tuh.. mintak diorang ajar kite la..

yang penting ada webserver..guna wamp or xammp jer.. setel..